søndag 30. mars 2008

ENORMT sjal og litt annet snask!

I går var vi i Strømstad en tur siden det var så dårlig vær og lite å finne på hjemme. Jeg synes biltur er gøy, og med strikketøy på tur blir det jo bare enda bedre. Jeg har hatt et hedvigsjal på pinnene de siste dagene, så det måtte bli med. Veldig greit med enkel oppskrift som man kan utenat i bil!
Vi var innom å kjøpte MASSE godteri, men det er fordi søstern skal feire bursdag etterhvert da... Ble litt på meg også, nam nam!

Kjøpte meg også litt klær, men de har jeg ikke tatt bilde av. Måtte ha meg en litt mer "sporty" vårjakke, og fant en veldig fin soft shell jakke som ikke kosta sånn altfor masse!



Sånn ser jeg ut på strikketur i bilen, søstern min har foreviget meg i kjent positur når jeg sitter i bil:


I går kveld ble sjalet ferdig, og siden jeg aldri har strikka det sjalet før hadde jeg ikke den fjerneste anelse om hvor stort det kom til å bli... men men, sikkert noen der ute som kunne tenke seg et stort sjal også da... hehe, strikka det på pinne 7 og la opp 340 masker... Det måler nå 190 cm på den lengste siden. Nå er ikke jeg så veldig stor, så det ble litt i største laget til meg selv, men absolutt deilig med stoooort sjal! Jeg har brukt kaunigarn på dette sjalet.
Jeg har også hekla litt i det siste! Dette er en sminkepung som egentlig er rund, men har bare "klappa" den sammen her... hehe. Har brukt ca 75 gram heavy cotton fra Stoff og Stil, og litt Cotton til blomsten. Glidelås er sydd i med maskin så den sitter skikkelig! Denne typen blir det nok flere av, det var veldig artig å lage, men det blir nok ikke hvitt noe mer. Hvitt er en utrolig upraktisk farge! Jammen godt det kan vaskes på 60 grader! Dette er bare en frihåndsoppskrift som ble til underveis.

Til slutt vil jeg vise fram en pose jeg kjøpte på butikken som selger tingene jeg lager! Den er bare så utrolig kul! hehe. Du kan få kjøpt den her

Ingen kommentarer: