søndag 13. desember 2009

Lucia!

Det er Luciadagen idag, og i pakkekalenderen fra mamma stod det at vi skulle bake lussekatter. Nam nam! Som sagt, så gjort, og her er resultatet:

Ser godt ut sant?

Også har jeg gjort ferdig et prosjekt igjen, denne gangen et sjal til mamma. Det satt langt inne å begynne på de diagrammene med liljekonvaller, men jeg kom jammen meg forbi de. Da de var gjort gikk det veldig fort og vips så var det ferdig! Jeg har strikka med to tråder, noe som var utrolig klønete og kommer ikke til å skje igjen...


Mønster: Swallowtail Shawl
Garn: Tynn Alpakka og Plumet
Pinner: 4,5

Det er egentlig helt mørk lilla, men med lyset på denne årstida ble det litt lysere. Mamma ble veldig glad og jeg har et prosjekt mindre liggende =)
Foruten lussekattbaking har jeg pakka inn det som var igjen av julegaver, så nå kan jula bare komme for min del!

Ha en fin 3. søndag i advent!

2 kommentarer:

Beate sa...

For et nydelig sjal du har strikket!!

Unknown sa...

Det sjalet er bare sååå nydelig:) Lagde et til meg selv for et år eller to siden og det er på høy tid å gjenta suksessen:)