tirsdag 21. september 2010

Mailesjalet

Da jeg var i Trondheim tidligere denne måneden kjøpte jeg garn og mønster til dette sjalet. Begynte med friskt mot, det var jo tross at bare glattstrikk på begynnelsen! Men så satt jeg på toget hjem, og da fikk pipa en annen lyd. Det var action både på rett og vrang-siden... Det ble litt mye å passe på for en trøtt sjel, så jeg tenkte som så at jeg lager et forenkla Harunisjal til i stedet. Når jeg kom hjem ble jeg mer inspirert og kom i gang. Jeg angrer ikke, for det ble jo kjempefint!!! Er veldig fornøyd med både garn og mønster!


KoblingMønster: Maile Shawl
Garn: Spire
Pinner: 4,5 mm
Størrelse: Ca 180 cm over langsiden.

5 kommentarer:

Elins Strikkeri sa...

Skikkelig flott sjal du har strikka her!!

Pernilla sa...

Dette blev kjempefint!
Jeg er akkurat nå igang med et Clothildesjal etter og ha sett din/frk badegakk sin variasjon.
Nå veit jeg att her kan jeg finne neste mønster.

Ha en fortsatt fin uke!

Pernilla

Anonym sa...

Lekkert! Skal seie du er produktiv! :)

Ha ei riktig fin (strikke) veke!

Siren sa...

Kjempelekkert!

Mirdiz sa...

Nydelig sjal! :)