mandag 9. juni 2008

Det er varmt!!!

Det har jammen gått en stund siden sist jeg var her igjen... Tida flyr fort når været er fint, men tida har stort sett gått med til å ligge rett ut... Er det ikke typisk? Jeg tror rett og slett jeg ikke tåler den varmen vi har hatt de siste ukene. I tillegg spiser jeg visst ikke nok, så nå går dagene med til måltider med en til to timers mellomrom, og hvis du kjapt regner ut da, ja, det blir veldig mange måltider det! Og det er veldig kjedelig når man igrunn ikke er sulten pga varmen. Jeg har visstnok ikke nok blod i magen til å fordøye maten skikkelig og får dermed ikke tatt opp alle næringsstoffene i maten. Derfor er jeg også veldig sliten. Jeg håper virkelig at det er det som er feilen. Hver dag "koser" jeg meg også med oksehalesuppe med gulrot og ingefær, riktignok bare krafta. Det er jo også veldig godt når det er 30 grader i skyggen. Det ser ut til at været har snudd litt nå, men strengt tatt er det vel andre som er mer glad for det enn jeg om dagene!


Vi har nemlig skogbrann her... Har vært på nyheter overalt, og i går rundt åtte på kvelden tok politiet en tur og ba oss begynne å pakke det viktigste vi ville ha med oss i tilfelle evakuering. Helikopteret har flydd rett over huset hele dagen og kvelden med vann. Det er litt uvirkelig, og så absolutt ikke trivelig at det er så nærme. Vi slapp å evakuere, men søvnen ble det fortsatt så som så med da vinden blåste mer enn jeg synes var nødvendig med en skogbrann 500 meter fra huset. På Drammens Tidendes sider kan dere se masse bilder som er tatt fra brannen. Det er under kontroll nå, heldigvis!
På bildet under ser dere så vidt helikopteret inne i røyken.





Vi har tomt rett inntil skogen, og mange av mine barndomsminner finnes der. Når brannen er helt slukket blir det vel en tur opp og se hvordan det ser ut.

Ellers har jeg vært ute med kameraet mitt rundt i hagen igjen. Denne gangen har det også fått følge av ei sprøyte med vann! Måtte jo leke meg litt da vettu! Sånne sprøyter kan brukes til langt mer enn bare b-vitaminer =)


Nærbilde av frøene på krypfuru:
Jeg har også hekla litt i det siste da, det er ikke heeelt stopp. Bare nesten... Flere pannebånd har det blitt, ikke så mye annet enda. Nå er det snart så det frister å veie lageret mitt igjen, jeg trooor det kan ha blitt litt mindre der...!





Da var det over og ut for denne gang. Skal prøve, men ikke love, å oppdatere litt tettere framover! Om ikke med håndarbeid, så hvertfall noe annet!

5 kommentarer:

Eva sa...

Bra de har fått brannen under kontroll! Må ha vært skummelt å ha den så nære. Glad jeg bor nede i byen jeg. Tror de hentet en del vann på Blektjern for jeg så og hørte helikopteret i "hele" går.

Ingrid sa...

Oooh, du har fått bilde av brannen! Skummelt at du bor så nærme...

Fine pannebånd, har kommet på en ting til du kan selge på føzz, hvis du synes det er en god ide: hjertenøkkelringene dine! I vaffelfarge og andre knalle farger:) Nå skal jeg på jobb!

Frk.Badegakk sa...

Det der med skogbrannen hørtes ikke noe ålreit ut i det hele tatt! Godt de har den under kontroll nå da!
Flotte bilder du har tatt forresten!

Fidus sa...

Huff, ja, den brannen er skummel. Helikopeterene har vært til og fra Blektjern, så jeg går med helikopterlyd i hodet. Vi var oppe og kikket søndag kveld, ekkelt...

Anonym sa...

Uff, det der med skogbrann høyres skummelt ut :/

Så fine bilder du har tatt! Og pannebåndene er kule som vanlig :)