søndag 19. september 2010

Stafflua!

Da jeg var i Trondheim var jeg innom en butikk med veldig mange fine strikkating. Dessverre er det meste i akryl, så da må man prøve selv! Nedest i posten er det bilde av orginallua, så jeg synes den ble ganske lik! Kjapp sak som er morsom å lage fordi det skjer noe hele tiden. Denne har jeg strikka i Smart, men den neste blir nok i et litt mer "shiny" garn så den blir litt mer fancy. Dette var jo bare en test! Kul ble den likevel da! Mønster på lua kommer etterhvert, det må bare renskrives litt! Lua er både strikket og heklet, noe som gir forskjellige teksturer, artig!



Mønster: Eget
Garn: Smart
Pinner: 5,5 mm
Heklenål: 5 mm
Størrelse: Dame

11 kommentarer:

wims sa...

Den ble uberstilig. Og en sånn må jeg ha. Så det er bare å finne frem penn og papir :O)

Renate sa...

Åh så lekker!!!! :D Den vil jeg også strikke/hekle!! :)

Linda sa...

Så tøff! Oppskrift på denne hadde vært supert!

karin sa...

Den var kjempefin!!! Kan jeg også lage en sånn?
Du inspirerer stadig til nye prosjekter :))
Ha ei flott uke!

pulverheksa sa...

Fantastisk tekstur på den lua, veldig fin.

Unknown sa...

Åhh, den ble kjempetøff..., jeg syns den er flottere enn orginalen. Er ikke så veldig begeistret for sånne acryl strikketing... :O)

Ja, takk til oppskrift!

klem

Petrinetrollmor sa...

Kjempestilig lue, Mirre ! Du er så flink :)

Klem frå *Petrine* tidl gunknitter

Birgitte sa...

Så stili lue!!:) Håper på oppskrift;)

Elins Strikkeri sa...

Kjempestilig lue, gleder meg til mønsteret kjem:))

Nutte sa...

Så kul lue! Den fikk jeg lyst til å prøve på- takk for at du deler oppskrifta :) Flink du er som finner på en oppskrift slik :)

Ingrid sa...

Der ja! Kjempefin :)