onsdag 24. november 2010

Strikketøymappe

Jeg har kjøpt meg slike mapper av to forskjellige, og bruker de masse, men da dette stoffet kom i posten MÅTTE jeg bare sy en selv. Fant et par tutorials på nettet og skjønte prinsippet. Den ble ikke så stor som jeg hadde tenkt på første forsøket, og den ble generelt mislykka, så jeg hadde ikke mer stoff igjen enn til å lage en i samme størrelse. Men egentlig så er den veldig grei den størrelsen også, får plass til et lite strikketøy! Fikk fint plass til to nøster oppi den til å hekle tøfler, så den er jo ikke såååå liten da =)

Nå sitter jeg og lager mønster på Staffvotter til å matche lua! Tror de blir riktig så søte! Ellers pakkes det inn julegaver og jeg koser meg med en fridag!

5 kommentarer:

Pernilla sa...

Har ikke kommen så langt a jeg prøvd å lage staffluen din men jeg liker den godt. Nå er jeg spent på hvordan vottene blir.
Ha en fortsatt fin kveld!

Pernilla

★MK★ sa...

Kjempekul=) Miriamfarger detta tror jeg;) Skal du noe mer oppover før jul eller har dere planer om å være sammmen i jula?

Ruth sa...

Jeg syns strikkemappen ble helt suoper jeg og du sier den er passe stor nok til et strikketøy - så hvordan kan den være mislykket? (helt forvirret nå jeg) ;)

Jeg tror jeg må strikke den Stafflua jeg også. Den er ordenlig lekker, mennå må jeg vente å se hvordan vottene blir sånn art jeg kan få strikket dem i samme slesngen.

Ha en super uke.

Ugla sa...

Superkult stoff, skjønner godt at det ble ei veske :-)

Husmorspira sa...

Åh, det blir spennende med votter også:)
Flott mappe du har sydd deg, kjekt med noe å oppbevare små strikkeprosjekter i også. Julegaver og fridag hørtes deilig ut:)