lørdag 16. februar 2008

Et stk. kreativ uke!

Har ikke fått surra meg til å blogge på no en dager, så nå har det blitt litt forskjellig som er ferdig!
Største prosjektet som er ferdig er denne vesten! er første ordentlige plagget jeg har strikka tror jeg... har hekla noen ting tidligere da...
Er strikka i kitten mohair, gikk med 250 gram på pinne 7. har nesten strikka den to ganger fordi jeg misforsto mønsteret første gangen, men det snakker vi ikke om... neste plagg er en hvit strikka jakke i bomull, noe som er et godt tegn på at sommeren kommer! kunne gjerne vært her i går for min del da! hehe
Neste prosjekt ut er ei hekla lue... har brukt Easy og Eskimo, de er jo egentlig veldig like, så det gikk greit å bruke det om hverandre. Det her ble vel igrunn en herrelue, var litt stor til meg...
Gikk med 90 gram garn på heklenål 8.
De siste dagene har jeg også hatt DILLA på å hekle blomster... har fått brukt opp en del restegarn da, det er jo alltid et pluss! blomstene har nål bakpå så man kan feste de på jakka eller der det passer...
Prøvde meg også på en versjon på hårstrikk, og jeg synes hvertfall selv at den ble veldig fin!
Til slutt er det "hjemmeleksa" mi på strikkekafe. i oppskriften var det brukt fritidsgarn, men jeg brukte dobbel tråd safir i stedet, så jeg kunne bruke av lageret i stedet for å kjøpe nytt. aner ikke hvor mye det gikk med på det, har helt glemt å veie det før jeg tova og sånn... gikk vel hvertfall med 300 gram da, etter litt rask regning... tova på 60 grader med en liten slurk milo.

5 kommentarer:

Beyla sa...

Wohaaa! Du har fått gjort MASSE jo!! Blomstene ble knallfine, mine blir slett ikke slik.. Men just nu er det jo de berømmelige bestemorsrutene jeg moillkoser meg med, fikk nye heklekroker i posten idag :D Den nettinggenseren var totalelsk!!

Ruth sa...

Så mykje fint du har laga! Vil få ynskje deg god helg! :-)

Beyla sa...

Humm. SÅ, du legger opp x antall luftmasker, gjør dem til en ring, single crochet rundt ringen, lager luftmasker du fester med SC rundtom på blomsten, så tar DC eller TC, 4-5stk, SC, og flere DC til blomster"Bladene" er komplett..? Er jeg heeelt på bærtur da?

Ingrid sa...

Åh, den vesten ble KJEMPEFIN! Og fin farge:) (Grønt er jo veldig "deg":)) Så mye du har fått lagd! Jeg er litt treig på prosjektene nå, for har plutselig innsett at jeg har mye å gjøre på skolen og med teateret...men jeg prøver innimellom! Driver med en bursdagsgave til søs, manglet rett pinne, men nå har jeg fått tak i, så nå går det fremover:) Skulle ønske jeg bodde i Drammen, så kunne jeg bare lånt av deg når jeg manglet noe! Hihi:) Håper du har en fin helg:) Smask!

Eva sa...

Kjempefin vest! :)