tirsdag 12. februar 2008

Lissomfletter og litt annet...!

Frk.Badegakk har strikka de samme sokkene, og der fikk jeg inspirasjonen fra nok en gang! Synes de var så fine at jeg begynte med en gang. Sokkene heter Cable Twist Socks.

Jeg har brukt Silja på pinne 3,25 og det gikk med rundt 70 gram garn.




Jeg fikk dilla på mønsteret, og mamma trenger ei tynn lue, så da satte jeg igang. Synes det var no herk å strikke lue på pinne 3, har ikke heeelt tålmodighet til det... ble da ferdig hvertfall, ikke dårlig bare det!


Fant igjen noen rester av Siljagarn som jeg hekla blomster av og sydde i perler og ei sikkerhetsnål bak. Synes de ble skikkelig søte jeg!



Til slutt tenkte jeg å friste alle sammen litt...! jeg har fått bakeånden over meg idag, så da ble det horn med ost og skinke. nam nam! genialt å ha i fryseren og tine etterhvert!


3 kommentarer:

Frk.Badegakk sa...

Lissomflettene er lette å få dilla på, for de går så fort fremover!=D
Flotte sokker du har laget, kanskje litt lettere å få tatt ordentlige bilder av de i grå, for jeg styra noe verre med å få vist frem mønsteret i de rosa jeg laget!
Sånne blomster vil jeg og ha!!!! De var supersøte!!!!!

Takk for titten og god natt til deg=)
*nattaklem*

Ingrid sa...

Liksomfletter! Så fine:) Da regner jeg med at man ikke strikker fletter? Og da er de kanskje lettere å lage? Sånne vil jeg prøve meg på en gang:)

Anonym sa...

søt lue og sokker. må nok prøve meg på dette mønsteret en gang. men først skal jeg bare så mye annet ;)og jeg likte godt blomstene du har lagd. gjorde seg virkelig med perler i midten.