mandag 11. august 2008

Det er mange trender der ute!

Og en av dem er disse Noe Noa skjerfene som BenteB har laget oppskriften på, og jeg måtte jo også lage et ( to til er på vei da...) LIkte mønsteret veldig godt og holder på med ett til meg selv også. Dette er ikke til meg, de som kjenner meg vet at jeg ikke er spesielt glad i rosa. Dette går i gaveskuffen enn så lenge. Kanskje det blir en julegave?


Her er skjerfet hvertfall:

Garnet er San Remo, 97%bomull og 3%metall. Det var noe jeg kjøpte i Norrkøping da vi var på tur i Sverige tidligere i sommer. Det gikk med i underkant av 2 nøster. De hvite blomstene er hekla i Pandore.

Jeg holder jo også på med et teppe for ei nabodame. Sånn ser det ut nå. 60 lapper henger sammen nå, eller 150 hvis jeg teller med de som bare er festa med sikkerhetsnåler da =)


Og til slutt tenkte jeg å vise fram det nyeste prosjektet jeg har starta på i påvente av å få kjøpt garn til pågående prosjekter.
Dette skal bli en babyjakke. Mønster og garn er Mark&Kattens, kjøpt på Broderi&Garn i Gøteborg. Jeg har tidligere vist fram bilde av mønsteret, og tror det blir veldig fint egentlig! Dette er bakstykket og det er snart ferdig! Jeg strikker den i str 3 mnd. Oppå de fem stripene i midten skal det hekles/sys aks.


I morgen håper jeg formen til både meg og pappa er bra nok til å ta en tur ut på garnjakt. Mamma er i Dublin, og jeg viftet fint med øyevippene og sa at jeg ønsker meg garn =)
Blir spennende å se om hun kommer hjem med noe!

Ingen kommentarer: