torsdag 7. august 2008

Ferien er over...

... Men jeg går fortsatt hjemme. Jeg vil bli frisk!!! Var hos legen på tirsdag, og de neste to ukene skal jeg være hjemme. Skal etterhvert til en spesialist og håper han har noen smarte triks på lur. Jeg starter nå på mitt tredje år hjemme, og jeg synes en smule synd på meg selv egentlig. Det ble ikke skole i år heller. Hadde jeg vært frisk skulle jeg begynt på 3. året på ergoterapi i Trondheim... Noen ville det visst ikke sånn... Men men, det var igrunn ikke det jeg skulle skrive om da..!

For et par uker siden ble jeg ferdig med skjørtet mitt! Eller, jeg mangla bare å dampe det, og da er det lett at det blir liggende noen dager du! Jeg er veldig fornøyd med resultatet. Mønsteret er fra boka Feminin strikk av Lene Holm Samsøe. Jeg brukte Svale fra Dalegarn på pinne 3,5. Kanten er heklet med Lima. Det gikk med rett i underkant av 400 gram grønt og ca 20 gram natur.


Her en dag så jeg et innlegg hos Mimouna, og falt for luemønsteret! Dette er Lina. Jeg laga den en rapport kortere enn mønsteret tilsa. (det ble resultatet etter å ha strikka den slavisk etter mønsteret først for så å rekke opp og strikke fellinga tidligere) Har brukt litt over ett nøste Rubin på pinne 4. Greit mønster, ikke så mye action så det spørs hvor mange det blir.
Jeg er klar over at bildet er noe uklart, er ikke så greit å ta bilde av seg selv uten å se hva man egentlig tar bilde av =)

I går kom det pakkelapp i posten til meg! Jeg var lettere sjokkert over hvor fort det gikk i grunn. Det var rundpinnene mine fra Ebay! Jeg har hørt litt forskjellig om de, men for 115 kr for 35 rundpinner inkl. frakt går det jo an da! Jeg har prøvd den ene. Er ikke helt overbevist, men det var ikke så jeg kasta pinnen i veggen heller. Får prøve litt og se hva som skjer. Jeg ønsker meg jo egentlig sånne KnitPicks som man kan bytte ut og styre, men det er jo en heeeelt annen prisklasse. Jeg får kose meg med disse til de gir meg nervøst sammenbrudd, sååå kan jeg vurdere det!

Her er et bilde av herligheten!

Siste uka i ferien var vi i Trøndelag, hvor vi blant annet feira bursdagen til bestemor. Dagene var rolige og det ble da litt håndarbeid på meg. Innflytningsgavene ble stort sett ferdig, men de kan jeg fortsatt ikke vise fram. Derimot kan jeg vise djevellua jeg har strikka for moro skyld. Den er strikka i bomull. Synes den ble veldig søt jeg!

For en stund siden var det veldig populært med bølgemønster. Jeg kom ikke helt med da, men nå lager jeg bølgeteppe da. Blir et babyteppe på 60x90 cm. Planen er at det skal få en brun kant og noen blomster i et hjørne. Jeg er som kjent ikke så fan av rosa, så litt brunt må til =) Det er vel ikke jeg som skal ha teppet da, men likevel. Fargen er litt mer gammelrosa enn på bildet.

Jaja, da var bloggen oppdatert og jeg kan tusle tilbake til håndarbeid!
Håper alle har hatt en fin sommer!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det skjørtet er bare så lekkert!!

*ønske seg*

Skautrollet sa...

Imponerende produksjon. Så mye fint. Gleder meg til å se bølgeteppet med brun pynt....

MirreVirre sa...

Bare jeg får surra meg på Stoff og stil først, så skal det bli kant vettu. Er snart ferdig med teppet!