torsdag 24. juli 2008

Sommer, sol og ferie!!!

Det er ferie og bare avslapning for meg om dagen. Forsåvidt er det jo det hver dag nå når jeg er syk da... De siste dagene har det vært helt utrolig varmt, litt for varmt for meg egentlig, men jeg velger å prøve å la være å klage, for det er så mange andre som liker varmen og fortjener noen skikkelige sommerdager! Jeg oppholder meg stort sett i skyggen eller inne om det er kaldere. Jeg overlever da med andre ord! Og med et skudd b-vitaminer blir alt enda bedre!

Håndarbeid blir det ganske masse av om dagene, om ikke de helt store prosjektene så blir det da noe ferdig. Holder for tiden på med en del innflytningsgaver, og de kan jeg ikke vise fram enda. Er nok noen av de som er innom her med ujevne mellomrom =)
Noe har jeg likevel å vise fram, en del likevel, fant jeg ut.
Det har blitt noen ballbandkluter i det siste, har fått nesten litt dilla på mønsteret. Fant ut at jeg skulle lage meg ei mappe til å ha medisiner og sånt i når jeg er avgårde, men til det ble den nok i minste laget. Skummelt nok! Men jeg skal alltids finne noe annet å bruke den til jeg asså! Hehe.
Glidelåsen er litt for lang, så den ble litt bulkete. Det er litt knotete å sy i strikking og hekling, det har så lett for å strekke seg, og når man fester det med knappenåler til glidelåsen strekker det seg mellom sånn at det blir litt krøllete. Vel vel, hvis det blir flere skal jeg bruke flere masker eller kortere glidelås =)

Den er strikka på pinne 3,5 i Bomullsport fra Gjesdal. Det gikk med godt under et nøste av hver farge. Jeg hekla kilene i sidene så de skulle bli litt fastere og holde den mer i fasong. Vet ikke hvor bra det funka, men når det er no i den holder den seg da...

Her sett fra siden. Synes mønsteret passa godt til sminkepung også, ble ikke for mye av det gode=)
Disse blomstene har egentlig vært nesten ferdig en stund. De mangla bare nål bak, men når sånt først blir liggende, ja da er det vanskelig å ta igjen. Jeg er jo såpass dum at jeg sparer det kjedelige til slutt, hekler mange om gangen. hehe
På tirsdag ble de imidlertid ferdig, og jeg fant samtidig mye annet som ikke er ferdig, overraskende nok. Men i stedet for å gjøre ferdig noe av det begynte jeg heller på litt annet.


På ravelry fant jeg bilde av disse for en stund tilbake. Oppskriften var ikke å få tak i, men det var ikke så vanskelig å kopiere det utfra bildet da. Det ble noen versjoner før jeg var fornøyd, men de er raske å lage. Nøkkelringer får man jo aldri nok av =)

Jeg har også fått bestilling på makraméarmbånd, så det ble det blå og hvite. Det røde og hvite er fotlenke eller til en person med veldig tykke håndledd =)
Jeg har jo så klart også vært ute med kameraet igjen. Så det var en stund siden sist nå.
I år er det rekordår for moreller og kirsebær, og det ser vi godt på vårt tre! Vanligvis får vi kanskje ti bær som blir spist opp av trosten. I år er det helt motsatt. Treet er fullt og fuglene er borte. Jorbæråkeren står også i fred. Det er igrunn helt stille her enda vi bor helt opptil skogen. Etter mye fundering har jeg kommet fram til at det må være skogbrannen som har gjort det. Det er jo et stykke opp i skogen det brant, men de har nok tatt skrekken tror jeg. Vi får håpe de kommer tilbake neste år.



Dette ble et laaangt innlegg gitt. Sånn går det når man samler opp litt =) Ønsker alle som er innom gode sommerdager i varmen!

1 kommentar:

Anonym sa...

Så fine bilder du har tatt! Og jammen har du fått laga litt av kvart på tross av varmen :)

Har ikkje blitt så mykje handarbeid her hos meg i sommer, men forhåpentligvis tek det seg opp til hausten..

Ha ei fin veke!