torsdag 15. januar 2009

Scandinavia votter

Disse vottene har vært ferdig noen dager, har bare ikke fått dampa de før nå. Kjøpte mønster og garn på Projo en stund før jul og begynte på de med en gang, men de ble liggende litt. Nå er de endelig ferdige, men er ikke helt sikker på om jeg er helt fornøyd. Jeg synes de er litt lange, jeg liker egentlig bedre votter som har vrangbord nede jeg... Men men, de går i gaveskuffen enn så lenge!



Mønster: Scandinaviavotter av RandiK
Pinnenr.: 3
Garn: Cascade 220 i rødt og hvitt.

Jeg har også strikka et pannebånd av garnet jeg fikk av Pia. Kjapp sak som er grei å strikke!


Mønster: DROPS Pannebånd
Pinnenr.: 4
Garn: DROPS Karisma Classic

Så har jeg tenkt å begynne med litt garnslanking igjen, noe som ikke blir så lett når jeg bare bestiller garn hele tiden... Tihi, i går kom dette inn i hus: 11 nøster Peruvian Highland Wool fra 123knit. Garnet er så utrolig godt og mykt, og det grønne er allerede i ferd med å bli en hals, så jeg bruker det da opp =) *fnis*

Jeg har også meldt meg inn i hobbyklubben, og her er velkomstpakka mi. Jeg må ha vært bevistløs i gjerningsøyeblikket, for det eneste jeg husker sikkert at jeg bestilte var boka Strikk- En reise til indre ro... Men men, det andre er jo brukandes det å! Den sjokoladeboka skal nok bli flittig brukt når jeg blir frisk asså, for der var det mye godt der! Pinnene trenger jeg strengt tatt ikke, jeg holder nemlig på å samle opp i Harmony Wood i stedet, men de kan jeg alltids gi bort i gave! Strikkeveska var egentlig veldig grei da, den er kjekk å ha når jeg etterhvert får bevega meg ut på strikkekafe igjen! Det gleder jeg meg veldig til!


Det var alt for nå. Jeg holder på med diverse strikking (bombe) så da er det tilbake til det!

10 kommentarer:

Mammadragen sa...

Vottene ble superduperfine!!! ja du er ikke alene om å melde deg inn i Hobbyklubben :)

Anonym sa...

Eg skal prøve å motstå å melde meg inn.. hehe.. Strikkeboka ser veldig spennande ut, du må gi tilbakemelding når du har fått bladd litt i den :)

Strikkekafé blir bra!!

Anonym sa...

Vottene ble nydelige, synes jeg. Noen kommer nok til å bli veldig glade for dem.

Ha en fin helg!

Anonym sa...

De vottene var helt herlige, nydelig mønster:)

Ha en riktig god helg!

Baddie sa...

Synes vottene ble kjempefine, men er enig i at de ser litt lange ut. Nå har jeg prøvd å motstå Hobbyklubben i det lengste, men nå klart jeg ikke lenger..mange fristende hobbybøker for en billig penge (Feminin Strikk, Strikk en reise til indre ro, Marisolgarn med HWpinner. Samt at jeg bestilte Strikk ABC, Hekling ABC, Broderi ABC, Trendy hekling og Krymp - toving i vaskemaskin), til den nette sum av 493 inkl porto. Håper bare det går greit å avbestille bøker i et år. For jeg likte ikke så mange av hovedbøkene deres. Ønsker deg en god helg!

MirreVirre sa...

Jeg ble litt skuffa over velkomstpakka, for jeg kan ikke si jeg husker å ha bestilt en del av de, men men, det skal nok alltids brukes til noe!

Og til Bea:
Det er veldig mye "alternative" klær, altså litt sånn yogainspirert vil jeg si, tihi =)De ser forresten veldig gode ut da, var et skjørt der jeg kunne tenke meg å lage!

frøken ij sa...

Flott mønster på vottene du har strikket :) Jeg har funnet ut hvor mange masker og omganger som passer til hånden min og tilpasser de fleste mønster ut i fra det. Greit å få votter man liker passformen på :)

Baddie sa...

Hei! Det ligger en award til deg på bloggen min! Ha en fin søndag.

Anonym sa...

Liker de vottene jeg, og pannebåndet er en veldig grei modell. Nye bøker og strikkesaker er jo også kjekt å få i hus. Deilig garn! :o)

Takker for kommentar på bloggen min og ønsker deg en fortsatt god søndag!

Eilen sa...

For noen flotte votter!! De var nydelige, rett og slett:)