tirsdag 10. februar 2009

Mer garn!

Jeg trodde ikke garnlageret mitt var så veldig stort, men på søndag tok jeg en skikkelig veiing av lageret, og det var jo bare over 11 kg... da er dette på bildet under medregna da, for det kom forrige uke. I går kjøpte jeg enda mer garn, en del til en bestilling, men også noe som går i lageret en liten stund før det blir til planlagte ting!

Noe av garnet fra bildet over er brukt opp, det ble en lue! Den er hekla i Drops Ice, som er en blanding av bomull og akryl. Var litt skeptisk, men tenkte jeg kunne prøve det. Det kjennes ikke så veldig akrylaktig ut heldigvis, så det var veldig greit å bruke det garnet!

Mønster: Eget
Garn: Drops Ice
Heklenål: Nr 8.

Neste ferdige ting er en baggy rastafarilue til en venn. Ble veldig fornøyd med resultatet, så kanskje det blir flere i den fasongen. Litt mindre da, men ellers det samme!
Mønster: Eget
Garn: Mor Aase Superwash, dobbel tråd
Pinner: nr. 6
Til slutt må jeg bare vise fram en liten krabat som spiser frokost bak huset vårt. Han har revet ned fuglematholderen (taket henger igjen i snora). Den er en fin liten hule der maten ikke blir dekka av snøen, og han kommer tilbake for å spise mer. Idag var jeg ute og tok ned en meisebolle og la inni, så får vi se om han har lyst på den også. Det må være utrolig stressende å være ekorn, for hver lille matbit han henter må han kikke om det kommer noen skumle vesener=)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Garn er bare nydelig og kjøpe.Og ser jo at du strikker så mye fint,luene du har laget blant annet er kjempefine:-))

Anonym sa...

Kjempeflott blogg! Og så mange fine ting:) Dyktig er du! Er det bare fastmasker du har brukt på lua?