lørdag 27. juni 2009

Luma!

For noen uker siden fikk jeg bestilling på en Luma (stjerna i Super Mario) som skal være en bursdagsgave fra Mala til kjæresten Christian. Dette er superålreite mennesker jeg har blitt kjent med på Jæren Folkehøgskule og er blant de jeg fortsatt har mye kontakt med til tross for at de bor i Trondheim og jeg i Drammen. De har, som dere sikkert skjønner, dilla på Luma, og jeg fikk i oppdrag å lage en! Jeg hadde ikke noe mønster på den, bare noen bilder, så det var litt tricky i starten. Synes resultatet ble veldig bra egentlig. Ligner ikke heeelt da, men litt kunstnerisk frihet får man da ha =)

Mønster: Eget
Garn: Safran fra DROPS, dobbel tråd
Heklenål: 4,5 mm.

Så når vi var så godt i gamg ble det flere Lumaer =) Disse er tova glassbrikker. Ble igrunn mer fornøyd med disse da!

Mønster: Eget
Garn: Safir fra Sparkjøp
Heklenål: 4 mm.

Og Mala ble enda mer gira da bilder kom til henne, så det ble også et dørskilt! Dette var litt mer utfordrende, for oppskrifta jeg brukte på de små stjernene egna seg ikke helt til å lage så stor stjerne, så her har jeg brukt begynnelsen på et teppemønster jeg fant på ravelry. Hadde det vært opp til meg så skulle jeg gjerne hekla resten av teppet også, det er jo tross alt laga et Lumateppe =) Så da var jo stjerna grei, men bokstavene ble en liten utfordring. Hadde tenkt å klippe de ut i filt, men kom til at det passa seg utrolig dårlig! Det ville blitt seende ut som en seksåring som har laga, så jeg måtte finne på noe annet... Surfa en del rundt og fant til slutt chipboardbokstaver som egentlig brukes til scrapping og sånn hos Bikuben. Der var det forresten mye annet fint også =) Jeg limte på bokstavene med ekstra lim så de sitter ordentlig!
Ble veldig fornøyd med resultatet, så vi får håpe bursdagsbarnet også er det!

Mønster: Stor stjerne, små stjerner er eget mønster
Garn: Safir fra Sparkjøp
Heklenål: 4 og 3 mm.

Til slutt har jeg laga et gryteunderlag som matcher glassbrikkene. Dette var mest for å bruke opp litt garn da... Hekla og tova det også.

Mønster: Eget
Garn: Safir fra Sparkjøp, dobbel tråd
Heklenål: 8 mm.

Det var alt for denne gang! Gratulerer så mye med dagen som var Christian!

6 kommentarer:

Malan sa...

Helt fantastisk Miriam! Var ikke så lett å se alle fargene og slik over webcam da Christian åpnet pakken, men ut i fra bildene dine ser jeg at jeg virkelig er fornøyd! Skjønte med en gang hva den overraskelsen var altså. Kommer nok til å lage et innlegg snart jeg også altså! Håper mange ser innom her, hvis ikke blir det litt ekstra reklame fra meg vettu. Teppet kommer nok på bestilling en gang det og skal du se;)

mono sa...

Supersøte - alle sammen! =)

Malan sa...

Hehe så hæppi vettu! Forresten så er det Mario Galaxy Luma hører til, men folk skjønner sikkert det=)I dag skal jeg gjemme meg inne forhåentligvis hele dagen

frøken ij sa...

De små glassbrikkene ble jo bare ûber søte :D

Christian sa...

Di va grævla bra alle samen! Utrolig sjarmerane små vesen du har lagt ;) Bler nesten redd for å henga d opp udenfor dørå våras vettu.
Tusen takk for den fantastiske gaven! :D

Line Kristine sa...

Så skjønne og fargesprakende glass-brikker! Man kan jo ikke annet enn å bli i godt humør av dem :)