onsdag 22. juli 2009

Nydelige Norge!

Jeg nevnte tidligere at jeg skulle komme tilbake til ferieturen vår. Å kjøre til Trøndelag er ikke så veldig spennende lengre, jeg har vel vært med på turen snart 100 ganger (uten å overdrive). Da blir det desto artigere å ta andre veier og se litt nytt. På vei hjem igjen kjørte vi grusveien inn mot Snøhetta, en vei man visstnok skal se en del moskus. Disse har vi aldri sett noe skikkelig eksemplar av, så vi var ganske så spente! Og vi så moskus ja! Riktignok på ca 200 meters avstand, men det er greit å ha en viss klaring mellom en selv og et dyr som kan sette avgårde i 60 km i timen! Likvel, de er noen fantastiske dyr synes nå jeg!


Her er utsikten ned til E6'en igjen. Det var ikke så veldig bra vær da vi kjørte, eller, dvs vi hadde jo egentlig supert bilvær da. Jeg har en forkjærlighet for dramatiske skyer mer enn blå himmel, så jeg var veldig fornøyd med været på bildene mine! Om du er i traktene går veien inn fra Hjerkinn og koster 50 kr å kjøre. Vel verdt!!!

Selvsagt må det jo bli med et blomsterbilde også da! Blåklokkene stod så fint over Valdresflya.
Til slutt et bilde av bloggeren selv, ivrig i arbeid. Bakgrunnen er Besstrond for de som lurer =)

1 kommentar:

hege sa...

Jeg har nettopp kjørt samme grusvei inn til Snøhetta, men vi så ingen moskus. :(
Men det er gøy å ta noen nye avstikkere på veien! Det kan fort bli kjedelig å bare kjøre E6 fram og tilbake, fram og tilbake... :)