tirsdag 16. mars 2010

Hekla leker

Selv om jeg har vært syk har jeg fått gjort noe! Det ble litt mer snufs og host enn jeg hadde tenkt, men nå er jeg bedre og satser på at det er veien det går! Jeg har bedrevet garnslanking igjen, synes jeg er riktig så flink egentlig jeg!
Først ut er en søt liten sak jeg har tenkt på å hekle lenge. Kjøpte mønsteret for over et halvt år siden, men det har lissom blitt med det. Helt til fredag, da kom ånden over meg og elefanten så sakte men sikkert dagens lys. Synes hun ble veldig søt jeg!


Mønster: Flora the elephant
Garn: Bomullsport
Heklenål: 3,0 mm
Størrelse: Ca 15 cm høy

Så har jeg hekla en elefant til. Eller, jeg hekla jo egentlig den først da, så jeg fikk litt dilla på kosedyr igjen =)

Mønster: Percy the elephant
Garn: Bomullsport
Heklenål: 3,0 mm
Størrelse: ca 10 cm fra ende til annen

Og når jeg var så godt i gang med garnslanking så tenkte jeg at jeg skulle strikke en pixielue. Synes de er så søte. Den har vært på To do-lista mi ganske lenge, så det var på tide. Har ikke noen mottaker på den da, men det dukker nok opp =)

Mønster: Pixie Hat
Garn: Pickles Extra Fine Merino
Pinner: 3,5 mm
Størrelse: 3 mnd kanskje...

Til slutt har det kommet pakke fra Kina! Masse fint stoff jeg skal kose meg med å lage forskjellige ting av!
Idag har jeg vært hos legen og blitt bestukket opptil flere ganger, så nå skal jeg bare kose meg!
Ha en fin dag!

18 kommentarer:

mimouna sa...

Så søøøte!

Har dilla på å lage dyr for tiden jeg også, men mine blir visst mest skumle. *fnis'

Margrete's lille hjørne sa...

De var kjempesøte!! Fikk skikkelig lyst til å prøve en selv:)

Margrete

Lykkelinn sa...

Kjempesøte dyr, og jeg er imponert over garnslankingen! Vil du komme og slanke litt hos meg også? ;)

Epletreet sa...

Kjempesøte dyr!
Den som hadde vært flink til og hekle:(

Frk.Badegakk sa...

Så søte små dyr! OG hvor i Kina har du handlet hen!!!! Vil åååååå!

Elins Strikkeri sa...

Åååå dei var kjempesøte!!

Unknown sa...

Åhh, de kosedyrene er kjempesøte. Har et mønster på en bjørn/bear liggende, fikk litt lyst til å strikke den nå! Trenger å få slanket garnlageret mitt jeg også...lol..., har en tendes til å vokse istedet.

God bedring!

Ninian sa...

Synes ikke du gjør annet enn å slanke garn jeg? ;) Men hellendussen så nydelige dyr! Spesielt den første! =D

Unknown sa...

Kjempesøte dyr... fikk lyst å prøve selv...

Lise sa...

Så nusseli! :)Jeg må virkleig få gjort noe med planen om å lære meg å hekle!

Lise sa...

Jeg har forresten strikket en vott (det skal bli 3 til) etter en oppskrift du har lagt ut. (Tiny selbumittens) De ble litt mindre enn jeg tenkte, så de ender opp som dukkevotter. ;)

Smått og Stort sa...

Å for en supersøt elefant da! En sånn ønsker jeg meg og....

Solveig sa...

For noen fantastiske skapninger du har laget.

Villblomsten sa...

God bedring :-)
Flotte hekle dyr :-)

Mie sa...

Søte lekedyr. Vet en liten gutt som hadde elsket en sånn elefant! Hvor fant du oppskriften?

CosiFanTutta sa...

Hei, hei, her har jeg aldri vært innom tidliger. Veldig masse fint du lager. Masse insirasjon for en hekleamatør :o)

Håper det er greit at jeg lagrer deg i bloggrollen min.
Likte veldig godt de tovede tøflene, flott at du legger ut oppskrift. Skal prøve på de

Cosi

Ingrid sa...

Aww, den ballerinaelefanten var nusselig!

Snart påske og snart Konnerud :D

Jorun sa...

Så søte kosedyr! Virkelig mye fint du har laget i det siste.