fredag 12. mars 2010

Snufs!

Det måtte jo komme til meg til slutt også. Når alle i familien har gått og snufsa i et par uker, så er det nok uungåelig. Ikke engang haileverolja mi unngikk dette. Men det er jo ikke sååå ille med litt snufsing da, bare slitsomt. Jeg får jo gjort noe annet selv om jeg er syk! Jeg har garnslanka enda mer jeg nemlig, føler meg litt flink. Men så må jeg det også fordi jeg bestilte 600 gram med Lerke som kommer i posten da. Det skal bli kjole til meg!

Jeg har egostrikka mer jeg! Et sjal! Det er en finsk oppskrift, men med diagrammer så kan det jo være på hvilket språk som helst. Det er jo genialt! Sjalet er helt enkelt og veldig greit. Sånn jeg liker de. Og det er da enda tid for ullsjal!



Mønster: Minttumaari
Garn: Lucca Tweed
Pinner: 5,5 mm
Størrelse: Akkurat passe =)

Så har jeg gjort ferdig et par sokker igjen. Disse var med til Gran Canaria, men kan ikke skryte på meg at det ble strikka så altfor masse på de. Men de var med da! De var artige og ganske raske og strikke når man først strikka de, og det kan nok hende jeg strikker de igjen!

Mønster: Sleepy Hollow Socks
Garn: Arwetta
Pinner: 2,5 mm
Størrelse: 37

Til slutt er det enda et garnslankingsprosjekt. Jeg så at Pickles hadde lagt ut nytt mønster og måtte prøvde det. Det var helt greit, men mer på grensen til kjedelig. De omgangen med tvinning rundt tok jo evigheten og litt til føltes det som... Men den ble jo stilig da! Mottaker har den foreløpig ikke...
Mønster: Vaffellue
Garn: Noe fra Fyberspates
Pinner: 4,5 mm
Størrelse: Voksen

Det var alt for nå. Har noen hemmelige prosjekter også som er ferdig, men de kan jo ikke vises fram enda =)
Ønsker alle en riktig god helg!

4 kommentarer:

Frk.Badegakk sa...

Ååååå de sokkene var superlekre!!!! Skikkelig knas! Det andre var fint det også, men de kom liksom i bakgrunnen for de lekre sokkene! *sikle masse*

Ruth sa...

Enig ed Frk.Badegakk. De sokkene var skikkelig fine. Nesten så jeg fikk lyst til å strike sokker igjen. Men jeg syns sjalet var lekkert også. Jeg måtte titte litt på mønsteret og legge det i køen min.

Jeg tror den forkjølelsen har hvert verden rundt.Bli bra snarest!

Ha en fin helg.

Smått og Stort sa...

Knallfine både sokkene og sjalet! Og ja- ullsjalsesongen er ikke over- vet ikke om det blir vår i år eller om vi går rett over på sommer!
Hilsen Sissel

Margrete's lille hjørne sa...

kjempeflotte sokker:)

Stikk gjerne innom bloggen min, har noe til deg der:)