fredag 29. august 2008

Little sister's dress og litt annet.

Jeg begynte på Little sister's dress av Tora Frøseth for et par dager siden, og nå er den ferdig! Kjapp og ganske enkel sak å strikke. Når jeg sier ganske enkel er det fordi jeg på en eller annen måte greide å få åpninga på motsatt side i forhold til i mønsteret. Jeg hadde kommet et stykke før jeg oppdaga det og gadd ikke gjøre det om. Det var tross alt ikke den største feilen! Den er stikka i dobbel tråd New Zealand lammeuld fra 123Knit på pinne 3. Det gikk med ca 80 gram garn. Jeg strikka størrelse 3 mnd, men siden jeg hadde litt tykkere garn ble den muligens litt større. Jeg har ikke no baby å prøve den på, så den går i gaveskuffen inntil det kommer noen som kan bruke den.
Jeg har begynt på et teppe til, denne gangen i rillestrikk. Garnet er fra det jeg fikk da mamma var i Estland, jeg har nemlig ganske masse igjen! Planen er å tove det lett når det er ferdig. Jeg la opp 265 masker og har planlagt å strikke til det enten er passe eller til det ikke er mer garn igjen. Vi får se hva det blir etterhvert som det går framover. Enkel og grei tv-strikk som ikke krever så mye oppmerksomhet!
Postmannen var snill og kom med garn til meg igjen idag! Bestilt på Garnstudio. Dette skal bli julegaver, så det garnet ser dere nok ikke mer til før over jul =)

2 kommentarer:

Frk.Badegakk sa...

ELSKER kjolen! Elsker elsker elsker den!!!!!!!!!!=) Noe så vakkert! Godt å høre at andre også lager babytøy uten "grunn" også!;)

totliii sa...

ååååå så skjønne den kjolen va!!!
vett du kor eg kan få tak i mønster? ikkje atte d haste, kjenne ingen småjenter den kan passa te, men kin vett ka så kjeme i framtiå?!?
finfin.