søndag 30. november 2008

Advent!

Idag er det første søndag i advent, og noe pynt har kommet fram i huset. Det er en koselig tid den som kommer nå! Som dere ser bak lysestaken, så har vi også snø! Den kom i går, og har ikke forsvunnet enda.
Litt annen pynt også, et utrolig søtt bondesjakk som har fått plass på stuebordet. Jeg vant første spill, mamma det andre =)


Så må jeg jo vise fram litt utsikt fa stuevinduene. Det var et utrolig fint lys ute, men fikk det ikke helt med på bildet da. Likevel, det ser jo ikke så dumt ut!


Så litt julearbeid. Denne løperen begynte jeg på før jul i fjor, men er langt fra ferdig. Er vel ca halvveis tenker jeg. Dette er ikke noe jeg stresser med, jeg har planlagt å ha den selv, men bor jo fortsatt hjemme =)


Så er det litt ferdige ting. Først en DROPS lue i str 2 år. Den er strikka i to tråder Silja på pinne 4,5. Jeg strikker litt løst, så derfor gikk jeg ned en pinnestørrelse i forhold til oppskriften.

Videre er det en djevellue. Den er i str 6 mnd. Ikke tiltenkt noen spesiell egentlig, jeg synes bare den er så morsom å strikke. Den er strikka av en rest sokkegarn, og det gikk bare akkurat med garnet. Snakk om flaks!

Så har vi to ponchoer. Den første er laget for moro skyld, str. 1-2 år. Det gikk med rett under tre nøster rosa og ett nøste brunt. Garnet er Rubin fra Sparkjøp på begge to.


Den neste er en bestilling og er i str. ca 4 år. Den har matchende Calorimetrypannebånd.



Dette er ting som har vært ferdig en stund egentlig, jeg har bare ikke orka å blogge det før idag. Det er rolige dager som gjelder etter å ha brukt for mye energi en stund. At man aldri skal lære seg å ta det rolig! Jeg har også vært litt forkjøla med påfølgende feber og tett nese, så jeg har vel igrunn synes litt synd på meg selv noen dager. Jeg synes de slappe dagene har vart lenge nok nå, men jeg har jo ikke annet valg enn å ta det rolig. Det har blitt mye søvn, men det føles så unødvendig fordi jeg ikke blir uthvilt uansett hvor mye jeg sover. Det skal vel gå seg til igjen om ikke så altfor mange dagene håper jeg. Heldigvis har jeg jo fått gjort unna alle unntatt to hjemmelaga julegaver, så jeg er på god vei der! De to siste er det ikke noe stress med, de kan være ferdig lille julaften for min del =)
Ønsker alle en god første søndag i advent!

4 kommentarer:

malla-b sa...

Koseleg med advent. Mannen min holder på å henge opp adventstjerner. Eg har fått opp litt pynt og funnet fram litt meir. Skal spise middag før vi skal ut på byen og sjå på tenning av julegrana. Mykje fint du har laga.

Baddie sa...

Titter titt og ofte innom bloggen din, men må innrømme at jeg ikke er flink nok til å kommentere Du lager så mye fint, men vet at du gjerne ville orket å studere isteden. Krysser fingrene for at det nye året skal gi deg muligheten til det. Imens synes jeg det er bra at du sysselsetter deg selv med strikking. Det er alltid mye inspirasjon å hente hos deg! Ønsker deg en fin adventstid.

mono sa...

Luene og ponchoene er supersøte! =)

Og bondesjakk-spillet var knallfint! =)


PS! Takk for godord! *rødme*
Jeg er veldig fornøyd med mitt macro-objektiv - Tamron 90mm f/2.8. Jeg valgte det av mange grunner - bl.a. gode testresultater, brennvidden (som jo kan brukes fint til portretter, også - men det er samtidig ikke så stor brennvidde at det er vrient å holde stødig), samt at prisen er ganske ok. Jeg ser du kan få det til 3000,- på f.eks. JapanPhoto. =)
Det er helt klart det objektivet som blir mest brukt her i huset - men så har jeg jo helt dilla på macro-bilder, også... Spesielt dråpebilder... *ler*

Ruth sa...

Så mykje fint du har laga no igjen! Likte særleg godt ponchoane, dei var veldig fine! Ynskjer deg ei fin adventstid! :-)