mandag 30. mars 2009

Tunikating!

Jeg har vært venn med symaskina mi igjen! Den har egentlig vært ferdig ganske lenge, jeg har bare ikke fått surra meg til å ta bilde av den =) Ikke akkurat noe nytt fenomen her i huset, *fnis*
Men ihvertfall, den er ferdig, jeg er ganske fornøyd. Ganske fornøyd på den måten at det er kroppen min det heller er problemer med i en sånn sak, ikke selve tunikaen. Skal nok likevel få brukt den da, det er jo tross alt ikke så mye å gjøre med det faktum at man er lav... haha

Så et nærbilde av stoffet så mønsteret kommer skikkelig fram. Stoffet er kjøpt på Stoff og Stil, ikke noe sjokk det =) Falt skikkelig for det på en tidligere tur, og da jeg var der igjen gangen etter måtte jeg bare ha det.

Så over til litt strikking! Jeg tenkte nemlig å prøve meg på litt maskesting i stedet for å strikke inn mønsteret (på neste lue) fordi det bare er mønster over halve omgangene. Det resulterte i to luer, en helt vanlig grå som forblir grå, og en med masse tråder å feste, men med mønsteret strikka inn. Det ble jammen meg det letteste likevel =)


Mønster: Etter hukommelsenversjon av Turn a square, eller brukte jo egentlig bare fellinga da
Garn: Peruvian Highlandwool fra 123knit. Det gikk med ett nøste grått på hver lue
Pinner: 5,5

Til slutt et bilde av litt garnslanking! Flere steder har jeg sett folk som har heklet nåleputer, og nå ville jeg prøve også, så her er min versjon av den! Og når jeg først var i gang ble det jo ikke bare en må vite! Tanta mi har fått den rosa da, nå som hun syr så masse igjen!
Mønster: Eget
Garn: Bomullsport fra Gjestal
Heklenål: 3,0 mm.

Det var alt for nå! Nå er det tilbake til bakinga av Foccacciabrød! Nam nam!

4 kommentarer:

totliii sa...

åå... foccaciabrød er så godt!
nydeleg stoff på den tunikaen din. skjønar godt at du måtte ha det. :)

lise sa...

Så søte nåleputene ble med blomst i!

mono sa...

Kjempefine ting du lager - og nåleputene ble jo dødssøte!! =)

Anonym sa...

Har laga sånn nålepute eg óg,.. men venter på at mottageren skal få den i posten før eg poster den ;)

Godt å sjå at du er i aktivitet :D

Tunikaen er kul! Likte stoffet masse :)