tirsdag 4. august 2009

Sokker og litt blanda drops

Jeg har nok en gang strikka sokker, og denne gangen har jeg funnet meg et nytt favorittmønster tror jeg! Det passer helt supert for stripete sokkegarn og sitter godt på foten. Jeg har laga egen hæl som er helt enkel, synes ikke det ble så fint med dilldall på hælen også når det er så fint mønster på resten av sokken. Fargene er egentlig ikke så blasse, de er rett og slett kjempefine! Disse ligger å venter på at søsteren min kommer hjem i kveld =)

Mønster: Feather and Fan fra boka Socks Socks Socks
Garn: Regia Silk Color, farge Tanzania
Pinner: 2,5mm.
Størrelse: 36-37

Jeg har også fått gjort ferdig flere pengepunger. De har vært ferdig hekla i lang tid, men det er jo som sagt så kjedelig å sy i glidelåser! Nå er det gjort, så nå har jeg ikke flere uferdige! Klapp på skuldera!

Den rosa har jeg lovet bort, de to andre selger jeg for 120 kr stk inkl. porto. De er ca 10 cm brede.



Jeg har også laga meg et smykke med perler jeg fikk av søsteren min da hun hadde vært i England.


Til slutt er det et bilde av det siste bokkjøpet =) Mange andre har denne boka og produserer det ene fine sokkeparet etter det andre, så nå skal jeg også det !

5 kommentarer:

Ruth sa...

Sokkane du har strikka er kjempefine!!

Unknown sa...

Kjempesøte sokker..., enig med deg i at garnet passet til mønsteret, det er ikke alltid det gjør det!

Den sokke-strikkeboken har jeg lyst på også, men har ikke helt bestemt meg, det er jo så mange flotte gratismønster på ravelery også... :O)

Ha en fin kveld!

Skautrollet sa...

Lekre sokker. Du har forresten strikket mange fine sokker i det siste.... Tenkte jeg skulle prøve meg på en liten mappeting, inspirert fra bloggen din :)

MK sa...

Såååååå fint!! Noen nye spennende prosjekter i nærmeste fremtid da? Skal hilse så mye fra Rombo som sitter ved min side=) HVordan var treffet? Jaaa, jeg vet det blir bare finere og finere der ute!

Pillen sa...

Gosh så mye lekkert. Enig at sokkene var kjempefine til selvstripende garn :noterer:

Må følge mer med i bloggen din for her tryller du frem det ene flotte etter det andre.